Navíjecí buben pro odvod výfukových spalin ALAN-N
Zařízení ALAN-N byla navržena pro odsávání výfukových plynů vozidel během testování motorů, seřizování a diagnostiky. Používají se v autobusových depech, garážích a autoservisech. Při ekonomicky optimálním a snadném použití jsou zachyceny všechny spaliny a vyfukovány mimo budovu. Navíjecí buben může být montován přímo pod strop, na stěnu, nebo na sloup pomocí upevňovací sady.
Nevíte si rady s výběrem? Napiště nám na info@luftbauer.cz a my vám rádi poradíme!
Součástí zařízení je:
- navíjecí buben s rámem, pružinový mechanismus, pásová brzda
- sada hadic s délkou 8 nebo 12 m a průměrem 100 mm, 125 mm, 150 mm (sestava
zahrnuje: ohebnou hadici, gumový kryt) - gumový doraz
- sací hlavice
Odsavače mohou být dovybaveny následujícími součástmi:
- integrovaný ventilátor - typ FA, montován přímo do zařízení
- externí ventilátor - typ WPA-E-N, montován nezávisle na stěnový držák
- střešní ventilátor - typ WPA-D-N, montován na střechu budovy
- uzavírací klapka (automaticky se otevírá a zavírá při navíjení či odvíjení hadice)
Konstrukce
Navíjecí buben pro odsávání spalin sestává z otáčejícího se kola s navinutou odsávací hadicí a hubicí na připojení k výfuku vozidla. Hubice slouží jako směšovač okolního vzduchu se spalinami, čímž snižuje jejich teplotu. Odsavače spalin jsou připojovány k hadicím o průměru 100 mm, 125 mm (osobní vozidla do 3,5 t) a 150 mm (nákladní vozidla).
Volně visící délka hadice pro všechny verze je 1,5 až 2 m. Zařízení jsou vyráběna s dvěma druhy pohonu navíjecího bubnu:
Typ C - pružinový pohon kola navijáku. Hadice je odvíjena ručně a zpětně navíjena automaticky silou pružinového mechanismu.
Následující součásti jsou součástí zařízení:
- pásová brzda - na zpomalení rychlosti zpětného navíjení
- rohatkový systém se západkou - uzamyká hadici ve zvolené pozici během odvíjení
- gumový doraz - montuje se na hadici, zastavuje navíjení hadice po úplném navinutí na kolo navijáku.
Typ E - s elektrickým pohonem pro odvíjení i navíjení hadice. Uvnitř kola navijáku je umístěn motor s převodovkou (nízkopříkonový a pomaloběžný motor). Volitelně mohou být oba typy vybaveny klapkou, která se otvírá a zavírá během odvíjení a navíjení hadice. To poskytuje možnost použít menší ventilátor pokud jsou odsavače připojeny k hlavnímu vzduchotechnickému potrubí.
Pozor: Pro standardní použití nabízíme hadicovou sadu ZW s tepelnou odolností 150 °C (krátkodobě 200 °C). Pro aplikace s dieselovými motory, vybavenými částicovým filtrem - Euro 5, Euro 6, kde se mohou vyskytnout vysoké teploty spalin, doporučujeme hadicovou sadu se zvýšenou tepelnou odolností (ZW / CF). Pro ventilátory pracující s motorovým pohonem typu E je třeba použít řídící jednotku typu ZE.
Řídicí jednotky pro odsavače typu E
Řídící jednotka ZE-ALAN je určena pro instalaci v garáži nebo jiných místnostech určených uživatelem. Jednotka je vybavena spínačem ventilátoru ON / OFF a řízením odvíjení a navíjení hadice pomocí tlačítek. V závislosti na výkonu motoru je jednotka vybavena odpovídajícím motorovým ochranným spínačem. Jednotka je navíc vybavena protizkratovou a tepelnou ochranou. Ochrana motoru chrání motor při zablokování během startu, při přetížení, zkratu nebo při výpadku jedné fáze (třífázové motory).
Výrobce | Luftbauer |